čtvrtek 8. listopadu 2012

Podzemí

Název: Podzemí
Autor: Roderick Gordon & Brian Williams
Překladatel: Zdík Dušek
Rozsah série: 4 knihy (přečteny 3)
Hodnocení: 3,5/5

Dneska jsem dočetl a odložil v pořadí třetí díl této série. Abych se přiznal - měl jsem možnost si přečíst první díl už před rokem, ale neudělal jsem to. Nějak mě to k tomu netáhlo, nebylo to správné "rozpoložení". Teď už vím, že to byla chyba, kterou jsem ale hodně rychle napravil. Za necelé dva měsíce jsem přelouskal tři díly (cca 1200 stránek).
Hned ze začátku na mě zapůsobil styl, jakým je série napsaná. I přesto, že je to celkem jednoduché čtení, tak si mě získala a byl jsem přímo "donucen" ji číst dál a dál. Informace vstřebáváte rychle a pořád se tam něco děje. Je to jak jízda rychlíkem.
Samotný příběh byl pro mě svým způsobem originální. Zamíchat životy lidí na "povrchu" s těmi v podzemí, byl velmi dobrý tah. Pořád se chcete dozvědět něco nového, podzemí vás bude fascinovat a nebudete se stačit divit, jak hluboko do zemského povrchu se hrdinové dostanou. Šlo poznat, že si autoři o útrobách naší země zjistili hodně informací, než se do toho pustili. Je zde řečeno mnoho věcí, které si vycucat z prstu prostě nemohli. Samozřejmě ne všechno je pravda, fantazii se tu meze nekladou a celým dobrodružstvím vás budou provázet hodně bizarní tvorové.
Naši dva mladí hrdinové Will a Chester, kteří se rádi rýpou v zemi a co se týče sociálního života, tak moc nevynikají, čirou náhodou objeví (i díky otci Willa) obrovský podzemní komplex, ve kterém žije jiná civilizace. Není zase tak odlišná, od té na povrchu. Jen lidé jsou trochu bledí (nemají moc šancí se opalovat) a taky jim vládnou "Styxové" - nadřazená rasa. Osobně mi přišli jako nacisté v podzemí. Jsou krutí, zlí a arogantní. Taky rádi mučí své nepřátele a zabíjejí, kdy se jim zachce. A velmi usilují o to, aby nikdo na povrchu nezjistil, co se v celém podzemí odehrává. Takže si asi dokážete představit, jak jsou štěstím bez sebe, když jim tam začnou čmuchat dva adolescenti.
Víc prozrazovat nebudu, jen jsem chtěl naznačit, co můžete očekávat. Pro mě samotného bylo čtení této série příjemnou záležitostí. Ale na rovinu - bylo toho dost a to za krátkou dobu. Takže si dám přestávku a čtvrtý díl si přečtu na začátku příštího roku. I proto píšu recenzi už teď, ačkoliv sérii nemám kompletně za sebou.
David.

2 komentáře:

  1. S tvým názorem na Styxy souhlasím. Já osobně jsem se zastavila u třetího dílu, který byl podle mě nejlepší, ale už nemám chuť pokračovat dál. asi je to tím, že jsem zjistila že vychází stále další díly, ač jsem si myslela, že to bude trilogie. nevím, třeba, až si to někdy v budoucnu přečtu znova, chytne mě to a já se dostanu dál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem měl za to, že to bude trilogie. A myslím, že teprve týden zpátky jsem se dozvěděl o už dokonce 5. dílu! Začínám si myslet, že v tom bude už něco jiného, než láska ke psaní. Ale třeba se pletu. Každopádně čtvrtý díl může počkat a třeba pak dostanu chuť i na ten pátý. A souhlasím s Tvým názorem na 3. díl, líbil se mi nejvíce.

      Vymazat