sobota 20. července 2013

Naruto #1

zdroj: crew.cz
zdroj: lacultura.cz


Scénář: Masaši Kišimoto
Kresba: Masaši Kišimoto

Rok vydání: 2012
Počet stran: 192
Nakladatelství: Crew







Je fajn, když je člověk cílevědomý. Bohužel, jak jsou k tomu další vlastnosti nešikovnost a neúcta k autoritám, dopadá to... No, jak to dopadá, to si ostatně můžete přečíst sami.


Úvodem
Celosvětový fenomén Naruto se mě zatím netýkal. Až do doby, než jsem si pořídil první díl mangy. Od té chvíle se mě týká a já můžu s jistotou říci, že ještě nějakou chvíli bude. Člověk se diví, proč jsou tyhle věci tak slavné a známé. Stačí si ale něco málo přečíst a hned pochopíte. Tahle manga má svůj styl.

O co jde?
Naruto je studentem školy. Není to ovšem škola, jakou známe my. Učí se tam bojová umění, různé ninja vychytávky a tomu podobné věci. Problém je, že Naruto má speciální schopnost provádět nejrůznější lumpárny, provokovat učitele a dělat nepořádek. I přes to všechno se ale chce stát největším ninjou všech dob a nosit titul hokageho. Jak se mu to podaří, nebo nepodaří, to už je ve hvězdách. Nic ale není zadarmo a Naruto toho skrývá více, než se na první pohled může zdát.

Můj názor
U téhle mangy jsem se smál na celé kolo. I přes občasnou vážnější atmosféru mi to přijde jako humorná historka. Ale výborná. Naruto je ještě prakticky dítě a jeho citové výlevy neměly chybu. Na druhou stranu se mi dostalo i pověstných ninja soubojů a potyček, ve kterých nechyběly šurikeny, ani zvláštní triky. Celé to dělalo více než dobrý dojem. Když k tomu připočítám i velké tajemství, které nám v budoucnosti určitě bude dělat problém, nemám výhrady.

Provedení
Jako každá jiná manga je i tahle v černobílém provedení. Postavy jsou prokresleny detailně a dobře si je zapamatujete. Musím pochválit i zachycení pochybu, které bylo (obzvláště v soubojích) zachyceno dokonale. Co všechno se dá vymyslet, i když máte k dispozici jen tužku a papír. Autorovi této mangy skládám poklonu, protože nakreslit Naruta určitě nebylo jednoduché.

Hodnocení 5/5

6 komentářů:

  1. Tak zrovna Naruto mě osobně nikdy nezaujal. Chvíli jsem ho zkoušela, ale na můj vkus moc klukovské. :D Ale doufám, že se ti to bude líbit a budeš v recenzích na anime a mangu pokračovat, protože ty tady v poslední době čtu nejraději. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teda nevím, jak seriál - ten hodnotit zatím nemůžu. Ale manga mě oslovila hlavně kvůli té odlišnosti. Je to prostě zase něco jiného a to se mi líbí. :)

      Jinak jsem moc rád, že to čteš - rozhodně v tom budu pokračovat, baví mne to teď asi nejvíc ze všeho tady. :D :)

      Vymazat
  2. Naruto je klasika, sice je to spíš takové... no dětské, ale vždycky se pobavím :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, přesně o to mi ale šlo - pobavit se. Smál jsem se na celé kolo, bylo to super. :D

      Vymazat
  3. Naruto mi vždy pripomenie staré časy :D Vtedy bol taký veľký ošiaľ okolo Mangy a anime, že som v tom období musela byť tiež ich veľký fanúšik :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem trochu pomalejší, tak to doháním až teď.. O:) :D

      Vymazat