úterý 9. července 2013

Psané slovo #6

Ahoj všichni!

V novém a lépe

Doufám, že už jste si zvykli na nový vzhled a dostatečně si všimli, jak plním všechny své sliby. Sám jsem rád, že to tak hezky šlape, z nového designu mám dobrý pocit a dokonce tu chodím ještě radši. Hlavně přidávat články a recenze. Jde to jedna radost. Odrazilo se to i na návštěvnosti. Pořád jsem oproti některým malá ryba a hodně vzadu, ale tohle není žádná soutěž. Já už vím, kdo mi to tu čte, jednou za čas hodí komentář, nebo mě potěší jinak. Díky, mí čtenáři, vážím si vás.




Malaz #5

Kniha vám může zamotat hlavu. Může vás odrovnat. Mě ta poslední vyrvala srdce, sežvýkala a následně ho vrátila zpět. Opravdu. Jednalo se o pátý díl Malazské knihy padlých - Půlnoční vlny. Já vím, že se tu rozplývám nad každým dílem. Proto jsem na ně přestal psát recenze. Nebylo by to ono. Ale pátý díl byl prostě jedinečný. Všechny čtyři předešlé se můžou jít schovat, na kafe, nebo cokoliv jiného. Čtení pátého dílu byl zážitek, který si budu pamatovat do konce života. A pokud bych náhodou začínal zapomínat, přečtu si ho znovu. 

A to se vám musím k něčemu přiznat. Ze začátku knihy jsem si říkal, jestli to náhodou nebude první z Eriksonových knih, které dám méně, než pět hvězdiček. Že by se možná konečně našla ta "o trošku horší" kniha, než ostatní v sérii. Nakonec byl opak pravdou. Jednotlivé postavy se mi začaly vrývat pod kůži, přenášel jsem se do jejich situací a zkoušel to zvládnout s nimi. Něco takového se mi stávalo i v předchozích dílech, nebo jiných knihách, ale ne s takovou intenzitou a tak znatelně. Dvě postavy, sluha a pán - Tehol a Bugg. Tři bratři - Strach, Trull a Rhulad. Nebo královský šermíř Brys, bratr Tehola. Toto jsou charaktery, které nezapomenu. Tihle chlapíci, ač byly někteří třeba i nepřátelé, mě budou provázet velmi dlouhou dobu.

Nechtěl jsem se tu rozplývat. Chtěl jsem vyjádřit své myšlenky a pocity, protože v recenzi bych to asi nedokázal. Nebo to spíš nebudu zkoušet. Už je to tady a to stačí. 




Na závěr 

Jen doufám, že jsem vás dnešním psaným slovem moc nenudil. A snad vás nenudí ani ten příval anime a mangy, který je teď na blogu. Věc se má tak, že já žádné recenze v záloze nemám. Co jsem četl, to zrecenzoval, nebo recenzovat nechci. Tak proto přibývaly hlavně mangy. Prokládal jsem jimi knihu. Tu nejlepší knihu, co jsem zatím četl. Tak mějte co nejhezčí zbytek večera a až se zase někdy rozhodnu vypsat si hlavu, ozvu se.

Sice duben, ale vidíte, co držím v ruce :)

6 komentářů:

  1. Já zase děkuju, za práci, kterou si tu s tím dáváš. Je to vidět, to si piš.:-) A já to tu mám moc ráda... :-)
    Jen mě teď napadá, jestli jsi psal recenzi na Brisingra a nějak mi utekla, nebo zatím ještě ne...?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi zlatá, děkuji moc. :) U Tebe to jde ostatně vidět taky. A hodně. :)

      Brisingr jako jediný ještě na recenzi čeká. Spíš teda plánuji, že si ho přečtu znovu. Uvidím. Vyšlo na něj takové nešťastné období, kdy mě nebavily knihy a já ho četl "z donucení", tak bych na něj nerad bezdůvodně házel špínu. Nebylo by to fér. :)

      Vymazat
  2. Mám tvůj blog ráda - sice jsem narazila teprve nedávno, ale jsem ráda, že jsem ho objevila. Tvoje články se dobře čtou a u videí se člověk někdy pořádně zasměje. Je to taky příjemná změna oproti všem blogům, které navštěvuji, protože tvůj je jediný, na který píše kluk a né holka.
    PS: Menší upozornění - v menu Najdi svou fantasy podle světa nefunguje odkaz na Píseň ledu a ohně . Jen abys to věděl ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc těší, budu dělat všechno proto, aby se Tvůj názor nezměnil. :) Díky! :) A za upozornění taky moc děkuji, hned to dám do pořádku, ať jde vidět vše, co jsem k této sérii napsal, nebo natočil. Pár věcí to bude. :D :)

      Vymazat
  3. teď mě napadlo, že jsem se ještě nezmínila o tvém psaní, že? Je škoda, žes to vyhodil, na druhou stranu ale chápu, že jsi to tu chtěl mít přehledné a hádám, že čistě knižní? Nový vzhled je hezky řešený a příjemný. .)) A hodně anime a mangy vůbec nevadí, dlouho jsem obě dvě zanedbávala, možná mi něco zajímavého dohodíš. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to nevyhodil. Jen dal do konceptů a trochu schoval. Ne, že bych chtěl mít čistě knižní blog, ale už jsem to tu měl předtím zapráskané tolika zbytečnostmi, že se to nehodilo. Já si tu jednou tu kategorii své tvorby udělám! :D Jen musím zase něco vytvořit, ať k tomu mám pádný důvod. Poslední dobou mi v hlavě straší myšlenky na novou povídku, ale zatím jsem se neodhodlal.. třeba brzy.. :)
      Budu jen rád, když Ti něco dohodím. Ať už seriál, nebo mangu. Stejně tu píšu recenze na obojí. :D

      Vymazat