sobota 7. dubna 2018

Z deníku hráče #1

Jak takový článek začít? Prostě budu psát o tom, co zrovna hraju na ps4. Někdy to budou recenze, jindy obecné články o hrách nebo třeba i nějaké tipy a triky. První díl tohoto deníku se bude týkat her Monster Hunter: World a FarCry 5. Na té první mám nahraných něco přes 250 hodin, takže si troufám říct, že můžu hodnotit a posuzovat dle libosti. U FarCry5 je to trochu jinak, ale k tomu se dostaneme. Nebudu složitě vypisovat, o čem ty hry jsou. To si můžete přečíst a zjistit kdekoliv. Spíše se zaměřím na to, co mě osobně se líbí nebo mi naopak vadí.


Monster Hunter World je tu s námi už nějaký ten měsíc, CAPCOM se o hru skvěle stará, což dokládá i Spring Blossom Fest, který včera začal. Můžete si znovu zahrát všechny eventy, takže pokud jste nestihli Aloy, watcher palico nebo postavu Rya ze Street Fighter,, máte znovu šanci. Eventové questy jsou skvělé na sbírání zlatých korunek za největší a nejmenší potvoru, pomůžou vám v hledání investigací, hlavně na tempered monstra a elder dragony. V neposlední řadě pak nový great sword (perfektní) a jarní armor, který používat nebudete, ale prostě ho mít chcete. 


Hry, které mě opravdu baví (což MHW splňuje na 200%) se snažím mít dohrané na platinu. Není to úplně jednoduché, zvlášť u trofejí, které si říkají o stovky hodin času. Ale MHW je zábavný, neustále se vyvíjející, takže se o nějakém stereotypu nedá mluvit. Hraju hlavně hammer, bow a great sword, ale postupně se snažím přijít na chuť všem zbraním. Každá má něco do sebe. Člověk se baví i u skládání armoru a skillů a jejich nejefektivnějšího využití v soubojích. A pořád je se na co těšit. CAPCOM už stihl přidat i další monstrum - Deviljo, který v temper verzi předčí i elder dragony. Nebojím se, že by hra po nějaké době přestala být výzvou.


FARCRY5 je už trochu jiná písnička. Vizuálně moc hezká hra, která vás na začátku překvapí zajímavých příběhem, sympatickým padouchem a nádherným prostředím. Tím ale všechna zábava končí. Nečekám od dalšího dílu série novou hru a jiné mechaniky. To by se to pak nemuselo jmenovat FC5. Hrozným zklamáním je ale CO-OP, na který jsem se moc těšil. Místo toho jsem dostal nedodělanou hrůzu v podobě nedokreslování textur, bugů a neukládajícího se progressu druhého hráče. Veškerá motivace hrát ve dvou opadla po desíti hodinách trápení se s triviálními věcmi. 


Zkazilo mi to i zážitek z hraní sólo kampaně. Věřím, že se k tomu budu vracet, snažit se to dohrát a třeba v tom zase najdu zalíbení. Zatím ale musím říct, že mě pátý díl nechává úplně chladným. A nezachraňují to ani propracované vesnické lokace a zajímavá příroda. Na předchozí díl jsem si taky musel počkat, dohrál jsem to asi po roce. Takže to nezatracuji, jen vyjadřuji své zklamání nad koupí za plnou cenu, pár dní po vydání. Zbytečně. V dalším díle se mrkneme na sběratelku a hru God of War a nejspíše taky na DragonBallZ. 



Žádné komentáře:

Okomentovat